Tokat Bakkallar, Tuhafiyeler ve Manifaturacılar Odası Başkanı olan Şaban Kaya, Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (Çaykur) tarafından ulusal market zincirlerine düşük fiyatla çay verildiği halde, yerel esnafa son 2 aydır çay verilmemesine tepki gösterdi. Başkan Kaya, yaptığı açıklamada, Çaykur’un zam politikası gereği bayilere ve esnafa kısıtlı miktarda çay verilirken, zincir mağazalarda çayın ulusal düzeyde satılması niyetinin bulunduğunu ifade etti. Başkan Kaya, bu durumu Ticaret Genel Müdürlüğü ve CİMER’e bildirdiklerini belirterek, gereken önlemlerin alınmasını talep etti. Kaya, “Eğer amacımız ekonomik krizde halka ucuz çay sağlamak ve ulaştırmak ise, en iyi yol yerel esnaflara yönlendirmek olmalıdır. Yerel esnafa verilmeyip zincir mağazalara verilmesi, Çaykur’un zam politikasında bayilere ve esnafa kısıtlı miktarda çay verilirken, zincir mağazalarda çayın ulusal düzeyde satılmasının bir araya gelmesi, burada kötü niyet olduğunu düşündürmektedir.” şeklinde konuştu.
“BU KONUDA ESNAFIMIZ TAMAMEN MAĞDURDUR”
Tokat Bakkallar, Tuhafiyeler ve Manifaturacılar Odası Başkanı Şaban Kaya, son zamanlarda ulusal marketler ve zincir mağazalarının Çaykur firmasının yeni çıkardığı çayı 80 TL gibi ucuz bir fiyata sattığını ancak bunu yerel esnaflara yaymadığını söyleyerek bir sıkıntıya soktuklarını belirtti. Şaban Kaya, Çaykur’un politikası gereği ekonomik kriz döneminde vatandaşa ucuz çay vermek ve ulaştırmak ise, bu durumun en iyi yolu yerel esnaflardır. Ancak zincir mağazalara verilen çayın bayilere ve esnafa kısıtlı miktarda verilmesi ve zincir mağazalarda ulusal çapta satılması, bu durumun arkasında bir art niyet olup olmadığı düşüncesini akıllara getirmektedir. Esnafın bu konuda tamamen mağdur olduğunu ifade eden Şaban Kaya, Çaykur Genel Müdürlüğü’nden ticarette adaletli davranmalarını istediklerini belirtti. Yerel veya zincir mağaza ayrımı olmadığını söyleyen Kaya, esnafa ve vatandaşa çayın uygun fiyat ve çeşitlilikte sunulmasını talep ettiklerini vurguladı.
“BU KONUYU TÜM RESMİ KURUMLARA İLETECEĞİZ”
Başkan Şaban Kaya, “Biz bu konuda Ticaret Genel Müdürü’ne ve CİMER’e yazılarımızı ilettik. Gerekenlerin yapılmasını bekliyoruz. Eğer Çaykur bir ürünü zincir mağazalarda satışa sunuyorsa, bizim esnafımıza da aynı şekilde sunabilmesini istiyoruz. Zam konusunda da aynı politikayı izledikleri için, biz diyoruz ki, amacınız birilerinin pastasını büyütmek mi? Yoksa vatandaşa devlet eliyle üretilen Çaykur’un uygun fiyatlı çayı ulaştırmasını sağlamak mı? Eğer ulaştıracaksanız, Türkiye genelindeki yaklaşık bin bakkal ve büfe aracılığıyla bunu zaten gerçekleştirebiliriz. Sadece aktif olan 250 bin bakkal ve büfe dışında daha birçok noktamız mevcut. Hem köydeki hem de şehirdeki vatandaşa ulaştırabiliriz. Ancak müşterileri onlara yönlendirerek kazanç elde etmelerini etik bulmuyoruz. Çay zammı konusunda son iki aydır büyük zorluklar yaşıyoruz. Son zamanlarda vatandaşların çay yerine ilaç kullanmayı tercih etmesiyle beraber, devlete vergi ödeyen bir kurum olan Çaykur’un böyle bir ayrımcılık yapması bizi derinden üzmüştür. Esnafımızın rafında da bu sıkıntının çözülmesi için Çaykur’un en uygun kararı almasını umuyoruz. Esnafın yükü her geçen gün artıyor. Bu konuyu bütün resmi kurumlara ileteceğiz ve sonuca kadar takipçisi olacağız. Esnafımız ürüne ulaşamadığında büyük sorunlar yaşıyor. Eğer bir firma ve devlet eliyle olan bir müdürlük zincir mağazaları kayırıyorsa, kendisine vermeyerek esnafımızdan da aynı şekilde bekleriz. Benim esnafımın rafında aynı fiyatla çaylar satılmalı.” şeklinde açıklamalarda bulundu.