Promosyon ve Matbaa Sanayici İş İnsanları Derneği (PROMASİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, sektörle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Başkan Karatemiz, 2024 yılında iç talepte daralma yaşanabileceği tahmininde bulunarak, “Sektör temsilcileri olarak üretim ve ihracat odaklı çalışmalara öncelik vereceğiz” dedi.
AA muhabirine röportaj veren PROMASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, işletmelerin yılbaşına yakın dönemlerde yoğun olarak tercih edildiğini belirterek, “Promosyon ve tanıtım ürünleri, ham madde ve kaynak bakımından kağıt, cam, tekstil, deri, demir, metal, plastik sektörleri ile, kullanım alanları bakımından hediyelik eşya, oyuncak, kırtasiye, ambalaj, züccaciye, bilgi teknolojileri gibi sektörler ile ilişkide olan oldukça dinamik bir sektör” diye konuştu.
Her dönem yeni ve yükselen trendleri takip etmek zorundasınız açıklamasında bulunan Başkan Karatemiz, “2023 yılı yılbaşı döneminde daha çok kişiselleştirilmiş ürünler ve doğa dostu çevreci ürünler tercih sebebi oldu. Kişisel kullanıma uygun termos ve mug modelleri, geri dönüştürülmüş bio malzemeden üretilen plastik masa üstü gereçler ve powerbank, wireless şarj cihazları, hoparlör gibi teknoloji ürünleri 2023 yılında en çok tercih edilen ürün grupları oldu” ifadelerini kullandı.
“İTHAL ÜRÜNLERİN ÜLKEMİZDE ÜRETİLMESİ İÇİN SEFERBER OLACAĞIZ”
PROMASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, 2024 yılında iç talepte bir daralma yaşanacağı tahmininde bulunarak, şunları söyledi:
“Sektör temsilcileri olarak üretim ve ihracat odaklı çalışmalara öncelik vereceğiz. Dernek olarak tüm üyelerimizi en az 1 ürün üretmek konusunda teşvik ederek, 2024’te ülkemize ithal olarak getirilen ürünlerin ülkemizde üretilmesi için bir seferberlik başlatmayı amaçlıyoruz. Yurt dışı pazarlara yönelik çalışmalarımızda ABD, Meksika, Romanya ve Çek Cumhuriyeti, hedef pazar olarak belirlediğimiz ülkeler.”