Yaşam koşulları her geçen gün zorlaşırken, günümüz insanının önceliklerinden biri şüphesiz
para kazanmak. Peki para nasıl kazanılır? Neden kazanılmaz? Kariyer Koçu Yelda Yolay
kendisine ya!rım yapmayan ve marka olmayı başaramayan insanların para kazanmasının
mümkün olmadığını söyledi. Yolay, işinde başarıyı yakalama ve para kazanma konusunda
önemli bilgiler verdi.
Çok çalışmanıza rağmen hak eğiniz parayı kazanamıyor musunuz? Nerede yanlış yapğınızı, neyi
eksik yapğınızı mı merak ediyorsunuz?
Kariyer Koçu Yelda Yolay, iş hayanda başarılı olmak, kariyer basamaklarını rmanmak ya da para
kazanabilmek için kişinin kendi markasını yaratması gerek!ğini söyledi. Marka olmanın; bireyin
kendine değer yükleyerek, kendini yeşer!p büyütmesi anlamına geldiğini kaydeden Yolay, “Fark
yaratmayan ve kendini iyi pazarlamayan kişi asla para kazanamaz” dedi.
Önce kendine yarım yapmanın, sonra da kendini iyi pazarlamanın ve tanımın önemine değinen
Yelda Yolay, “Ben iyiyim benim iyi olduğumu bilen gelsin diye düşünmek yanlış. Öyle bir dünya yok.
Sen iyiysen de senin dünyanın duyulması gerekiyor. Sığ döngünüzün dışına çıkmazsanız para
kazanamazsınız. Dört duvar arasında para kazanılmaz. Güçlü ile!şimi olmayan ve kendini iyi
pazarlamayan kişi asla para kazanamaz. Kendinize yarım yapmazsanız para kazanamazsınız.
Kendinizi birey olarak markalaşrmazsanız para kazanamazsınız” diye konuştu.
Kariyer Koçu Yelda Yolay şunları söyledi:
İşinizde Fark Yaratmanız Gerekiyor
“öncelikle fark yaratman gerekiyor. Yapğın işi farklı yapabilmen gerekiyor. Nusret nasıl para
kazanıyor? Başka et yapan mı yok? Sunumda fark yaratarak, tuzu farklı dökerek marka oldu, bu kadar
basit.
Bakıyorsunuz bazen şişirilmiş havayla gezen insanlar para kazanıyor. Gerçekten değerli olan insan, bir
şeyin ustası olan para kazanamıyor. Kişinin kendi ederine değil de kişinin bize sunduğu makyaja para
veriyoruz. Kişilerin öncelikle kendi ederini gösterir hale ge!rmesi lazım, tüke!cinin de bilinçli olup
gerçek ederinin olup olmamasına göre para vermesi lazım.
Para kazamayan iş yok. Ya yanlış yerde, ya da yanlış kitleye sayorsunuzdur. Verdiğiniz hizme!n,
sa6ğınız ürünün bir ih!yacı karşılaması lazım. Kime hitap ediyorum? Nasıl bir fayda yaratacağım?
Diğerlerinden farkım ne olacak? Bunları kendinize sorun.
Kendi Yeteneklerinize Ya!rım Yapın
Bireysel marka olabilmek için kendi yeteneklerinizi ve gerçek isteklerinizi bulmanız lazım. Bunlarla
ilgili yarım yapmam lazım. Yarım şart. Bedelini ödemediğiniz şeyin hazzını yaşayamıyorsunuz.
Eği!m, reklam bunların hepsi çok önemli.
Bir amacımız, hede8erimiz olsun. Hedef tavşanın havuca koşması gibi koşmamızı sağlıyor. Sabah
yataktan kalkmamızı sağlıyor. Ama bu hede8er keskin olmasın. “Ya o ya hiç, ya hep ya hiç” diye bir