5174 sayılı Odalar ve Borsalar Birliği Kanunu’nun 11. Maddesinde, odalar ve borsalar taşınır veya taşınamaz mal almaya, satmaya bu kanun hükümleri çerçevesinde şirket ve vakıf kurmaya veya kurulu şirkete ortak olmaya yetkilidir, denilmektedir.
Odaların görevleri başlıklı 12. maddede görev ve faaliyet alanları içerisinde gelir getirecek restoran, yiyecek ve içecek servisi alanlarında faaliyette bulunmaları mümkün değildir, denilmektedir.
Kanunun kamulaştırma şirket ve vakıf kurma başlıklı 80. maddesinde bakanlığın izni ile kurulmuş veya kurulacak şirketlere ortak olabilirler, hükmü bulunmaktadır. Yeni şirket kurabilmek için veya ortak olabilmek için bakanlık izni gerekmektedir, denilmektedir.
Müfettiş raporunda TSO’nun Seyirtepe mevkisinde sosyal tesis inşa ettiği oda yönetim kurulu üyeleri tarafından Tokat Ticaret ve Sanayi Odası Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği ve bu derneğe bağlı Seyirtepe iktisadi işletmesinin kurulduğu tespit edilmiştir, ifadesi mevcuttur.
Oda tarafından inşa ettirilen, sosyal tesisin 01.07.2014 – 21.02.2019 tarihleri arasında iktisadi işletme tarafından lokanta, kahvehane ve kafeterya olarak işletildiği oda ve iktisadi işletmenin hukuken ayrı kişilere sahip olmasına karşın iktisadi işletmenin faaliyet dönemi içerisinde odaya herhangi bir kira bedeli ödenmediği tespit edilmiştir, denilmektedir.
BURAYA KADAR YAPILMIŞ İŞLERİN TAMAMI YANLIŞ VE HUKUKSUZDUR. YANİ RAPORDA İZİNSİZ TİCARİ İŞLETME KURAMAZ, RESTORAN İŞLETEMEZ, BUNU BAYPAS EDECEK İŞLEMLER KURAMAZSIN VE İŞLETMEDEN KİRA ALMAK DURUMUNDASIN, DENİLDİĞİ HALDE HİÇ BİRİ YAPILMAMIŞTIR.
—–2018 Nisan ayında TSO yönetimini ve Seyirtepe iktisadi işletmelerini devraldık.
İl Özel İdaresi ile yapılan protokol gereği satamadığımız, alamadığımız, kiraya veremediğimiz, işletemediğimiz bu gayrı resmi ve gayrı meşru yapıyı da kucağımızda bulduk.
Devir konusunda önceki valimiz, siyasiler ve il genel meclisi ile mesafe katedemedik. Odaya kesilen yemek faturaları, Halkbankası bch, kredi kartı, araç kredisi, kasap, manav, alkol, muhasebe, danışmanlık vs piyasaya borçları ve tazminatlarla beraber 900 bin TL borcu da devraldık.
Emek verilip yapılan bu yapının bizim dışımızda işletilmesi ve kiraya verilmesi hukuken mümkün olmadığı için açık çağrılarımıza rağmen kimseyi ikna edemedik.
2018 Aralık ayında bizden önceki yönetimin ve bizim dönemimizin incelenmesi için bakanlığa ve TOBB’ye yazı yazarak müfettiş talebinde bulunduk. İl Özel İdaresi’nin bedel yazmadığı malzemeleri komisyon kurup ihale usulü satarak 33. 650 TL. gelir sağladık. Minübüsü 17 firmaya teklif dağıtarak 83 bin TL’ye sattık. Çalışanların uzlaşma bürosunda imzalarını alarak tüm alacaklarını ödedik. İki arkadaşımıza birkaç kişi ile haber gönderip geçmiş dönem alacağını ödemek istediğimizi kapanıştan sonra kasada para olmayacağını ve ödeme yapmayacağımızı söylememize rağmen kabul etmediler ve gelmediler.
Israrlı ricalarımız sonucu gelen müfettişler yemek bedeli olarak kesilen 1 milyon 126 bin liralık fatura bedelinin eski yönetime, 366 bin TL yeni yönetime rücu edilmesi gerektiği konusunda rapor yazmıştır.
İtirazımızı ve hukuki süreci devam ettireceğiz. Konu kamuoyuna farklı anlatılmak istenmektedir. TSO’da özellikle bizim dönemimizde yolsuzluk, usulsüzlük, yapılmış gibi anlatılmak istenmektedir.