Türkiye’de Okula Dönüş Alışverişi Araştırmasına Göre Alımlar Gene Mobil Uygulamalar Üzerinden Olacak

Sıcak yaz günlerinin geride kaldığı bu günlerde, okul koridorlarının sessizliği yerini öğrencilerin ve velilerin heyecanına bırakıyor. Her geçen gün yaklaşan ilk zilin çalacağı 11 Eylül’de, eğitim coşkusunun getirdiği bu özel dönemde, öğrencilerin derslere hazırlıklı girmesi için gerekli materyalleri tamamlama süreci başladı.

Dijital dünyanın öncü isimlerinden Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GWI işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Okula Dönüş Alışveriş Araştırması” ile Türkiye’deki öğrenci ve velilerin alışveriş tercihlerini inceledi, ve mobilin okula dönüş alışverişindeki önemini bir kez daha ortaya koydu.

Okula dönüş alışverişi yapan mobil oyuncuların %28’i, yeni ürün ve markaları mobil uygulamalardaki reklamlardan keşfettiklerini ifade ediyor. Alışveriş öncesinde %70’i satın almadan önce ürünleri internet üzerinden araştırıyor, %59’u en uygun fiyatı ve indirimleri gözden geçirip bulmak için çaba sarfediyor. Ayrıca %53’ü aile ve arkadaşlarına yeni ürünlerden bahsediyor.

Çevrimiçi marka etkileşimlerine baktığımızda, katılımcıların %65’i ürün/marka sitelerini ziyaret ettiğini, marka videolarını izlediğini belirtiyor. %29’u markanın sosyal medya sayfalarını takip ederken, %20’si marka uygulamalarını indiriyor. Ayrıca %18’i ise markadan gelen e-mailleri okuduğunu belirtiyor.

Araştırmaya katılımcıların %54’ü kadın, %46’sı erkeklerden oluşurken, %45’i yüksek gelir düzeyine, %33’ü ise orta gelir düzeyine sahip olduklarını belirtiyor. Okula dönüş hazırlıkları yapanların %85’i ise mobil oyunlara ilgi gösteriyor.

Ankete katılanların %35’i kişisel ürünleri mobil reklamlar üzerinden satın almayı planlıyor. %34’ü haftada 2-4 saat, %11’i ise 10 saatten fazla mobil oyun oynadığını paylaşıyor. Katılımcılar arasında en popüler oyun türleri ise %56 ile nişancılık/silah oyunları, %55 ile aksiyon/macera oyunları, %49 ile spor oyunları ve %44 ile simülasyon oyunları olarak sıralanıyor.

Ürün ve kategori tercihlerinde ise %58 kaliteli ürünler, %48 ürüne/markaya yakınlık, %45 indirimler/kampanyalar ve %39 kaliteli müşteri hizmetleri ön plana çıkıyor. Ayrıca %26’sı ürün/marka hakkında detaylı bilgi edinmeyi önemsiyor.

Araştırmaya göre katılımcıların %41’i kitap alışverişi yapmayı planlıyor. Okula dönüşün yaklaştığı bu heyecanlı günlerde, öğrenci ve velilerin alışveriş tercihleri, mobil dünyanın da etkisiyle şekillenmeye devam ediyor.

Tokat Haberleri

Recent Posts

TBMM’DE STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ: YUSUF BEYAZIT BAHREYN HEYETİYLE BULUŞTU

TÜRKİYE VE BAHREYN ARASINDAKİ PARLAMENTER İŞBİRLİĞİ GÜÇLENİYOR Anayasa Komisyonu Başkanı ve AK Parti Tokat Milletvekili…

2 saat ago

Anayasa Komisyonu Başkanı ve Tokat Milletvekili Yusuf Beyazıt: ‘Depremin 2. Yılında Acımız Hâlâ Taze, Devlet-Millet Birlikteliğiyle Yararlar Sarıldı

Anayasa Komisyonu Başkanı ve Tokat Milletvekili Yusuf Beyazıt, 6 Şubat 2023'te meydana gelen depremlerin 2.…

6 saat ago

Tokat Milletvekili Kadim Durmaz: “Deprem Gerçeğiyle Yüzleşmeli, Önlemleri Afetten Önce Almalıyız!”

Cumhuriyet Halk Partisi Tokat Milletvekili Kadim Durmaz, Kahramanmaraş merkezli büyük depremin yıl dönümünde, Türkiye’nin deprem…

8 saat ago

Tokat’ta Karla Mücadele Devam Ediyor: İl Genelindeki Ekipler 7/24 Sahada

Tokat İl Özel İdaresi, kış koşullarında vatandaşların güvenliği ve ulaşımın aksamaması için karla mücadele çalışmalarına…

8 saat ago

Rektör Yılmaz’dan Üniversite Hastanesinde Tedavi Gören Hastalara Anlamlı Ziyaret

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi (TOGÜ) Rektörü Prof. Dr. Fatih Yılmaz, Üniversite Hastanesini ziyaret etti. Hastaların sağlık…

11 saat ago

Sağlık Bilimleri Fakültesi, Eğitimde Kaliteyi Artırmak İçin Paydaşlarla Buluştu

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi (TOGÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi, eğitim programlarını güncellemek ve müfredatın niteliğini artırmak amacıyla…

2 gün ago