Türkiye’de Okula Dönüş Alışverişi Araştırmasına Göre Alımlar Gene Mobil Uygulamalar Üzerinden Olacak

Sıcak yaz günlerinin geride kaldığı bu günlerde, okul koridorlarının sessizliği yerini öğrencilerin ve velilerin heyecanına bırakıyor. Her geçen gün yaklaşan ilk zilin çalacağı 11 Eylül’de, eğitim coşkusunun getirdiği bu özel dönemde, öğrencilerin derslere hazırlıklı girmesi için gerekli materyalleri tamamlama süreci başladı.

Dijital dünyanın öncü isimlerinden Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GWI işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Okula Dönüş Alışveriş Araştırması” ile Türkiye’deki öğrenci ve velilerin alışveriş tercihlerini inceledi, ve mobilin okula dönüş alışverişindeki önemini bir kez daha ortaya koydu.

Okula dönüş alışverişi yapan mobil oyuncuların %28’i, yeni ürün ve markaları mobil uygulamalardaki reklamlardan keşfettiklerini ifade ediyor. Alışveriş öncesinde %70’i satın almadan önce ürünleri internet üzerinden araştırıyor, %59’u en uygun fiyatı ve indirimleri gözden geçirip bulmak için çaba sarfediyor. Ayrıca %53’ü aile ve arkadaşlarına yeni ürünlerden bahsediyor.

Çevrimiçi marka etkileşimlerine baktığımızda, katılımcıların %65’i ürün/marka sitelerini ziyaret ettiğini, marka videolarını izlediğini belirtiyor. %29’u markanın sosyal medya sayfalarını takip ederken, %20’si marka uygulamalarını indiriyor. Ayrıca %18’i ise markadan gelen e-mailleri okuduğunu belirtiyor.

Araştırmaya katılımcıların %54’ü kadın, %46’sı erkeklerden oluşurken, %45’i yüksek gelir düzeyine, %33’ü ise orta gelir düzeyine sahip olduklarını belirtiyor. Okula dönüş hazırlıkları yapanların %85’i ise mobil oyunlara ilgi gösteriyor.

Ankete katılanların %35’i kişisel ürünleri mobil reklamlar üzerinden satın almayı planlıyor. %34’ü haftada 2-4 saat, %11’i ise 10 saatten fazla mobil oyun oynadığını paylaşıyor. Katılımcılar arasında en popüler oyun türleri ise %56 ile nişancılık/silah oyunları, %55 ile aksiyon/macera oyunları, %49 ile spor oyunları ve %44 ile simülasyon oyunları olarak sıralanıyor.

Ürün ve kategori tercihlerinde ise %58 kaliteli ürünler, %48 ürüne/markaya yakınlık, %45 indirimler/kampanyalar ve %39 kaliteli müşteri hizmetleri ön plana çıkıyor. Ayrıca %26’sı ürün/marka hakkında detaylı bilgi edinmeyi önemsiyor.

Araştırmaya göre katılımcıların %41’i kitap alışverişi yapmayı planlıyor. Okula dönüşün yaklaştığı bu heyecanlı günlerde, öğrenci ve velilerin alışveriş tercihleri, mobil dünyanın da etkisiyle şekillenmeye devam ediyor.

Tokat Haberleri

Recent Posts

SANAYİDE KADIN ELİ PROJESİ İŞBİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI

Tokat’taki Sanayide Kadın istihdamının ve Sanayi sektöründe gençlere ilham olacak rol model kadın sayısının artırılması…

13 saat ago

TOKAT BELEDİYESİ’NİN ALTYAPI ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR

Tokat Belediyesi, şehir merkezi altyapısında önemli bir çalışmayı daha tamamladı. 1960-1970 yılları arasında yapımı tamamlanan…

13 saat ago

İl Bebek Ölümleri İnceleme Kurulu Toplantısı Gerçekleşti

Tokat’ta İl Bebek Ölümleri İnceleme Kurulu, Halk Sağlığı Hizmetleri Başkan Vekili Dr. Nurten Sandal Aktaş…

13 saat ago

Tokat’ta Dolandırıcılık Suçlusu Yakalandı, Cezaevine Gönderildi

Tokat İl Jandarma Komutanlığı, son dönemlerde artış gösteren dolandırıcılık olayları ve aranan şahısların yakalanmasına yönelik…

14 saat ago

Rektör Prof. Dr. Fatih Yılmaz, Yıllık Değerlendirmeyi Basın Mensuplarıyla Paylaştı

Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Fatih Yılmaz, ulusal ve yerel basın mensuplarıyla düzenlediği toplantıda üniversitenin 2024…

14 saat ago

TOKAT MİLLETVEKİLİ KADİM DURMAZ: “YURT İÇİ VE YURT DIŞINDA YÜKSEK PESTİSİT ÇIKAN FİRMALARIN İSİMLERİ AÇIKLANMALI”

Cumhuriyet Halk Partisi Tokat Milletvekili Kadim Durmaz, Tarım ve Orman Bakanı Sayın İbrahim YUMAKLI tarafından…

19 saat ago